När hjärtat vill två olika saker!!!

publicerat i Allmänt;
Hej igen! 

Att tiden kan gå så fort, nu har vi varit här på farmen lika länge som vi spenderade på östkusten. Men det känns ju som vi precis kom hit. Att få möjligheten att jobba på Spion kop som farmen heter är en av de bästa sakerna som hänt. Detta liv här nere är så annorlunda mot mitt vanliga liv. Varje morgon hjälper jag till med att mata hästarna och ser till att allt står rätt till. 

Att nu sitta här med min egna Akubra hatt så coolt. Denna hatt kommer symbolisera hela detta äventyr. Vi håller på att köpa alla saker vi behöver till när vi ska åka upp till den andra farmen. Jag tror att vi ska åka dit på tisdag men är inte riktigt hundra på det så vi får se hur det blir. 


En hatt som symboliserar livet på en dröm farm.

Ska bli så coolt att åka upp till deras andra farm den ska ligga i mitten av Australien. Det kommer vara så annorlunda mot naturen här och definitivt hemma. 

En av de roligaste sakerna denna helgen var när vi skulle rida ut och som
några av er vet gillar jag inte att rida. Hästar är underbara djur om jag är på marken och inte uppe på deras rygg. Men som tur va hade de bara 3 lugna hästar så jag erbjöd mig frivilligt att ta fyrhjulingen. Så underbart att åka runt ute på fälten och i skogen och se de andra rida. 


Några av de sakerna vi måste fixa innan vi åker upp till den andra farmen är biljetterna hem. Men det blir inga problem har nog löst den biten. 

Det är denna biten jag tycker är så svår jag vill vara här så mycket längre kan inte ens tänka på att åka hem än jag är ju inte klar här. Men sen har vi den andra sidan som säger klart du vill hem du är ju hur nöjd som helst, din familj är där hemma och väntar på dig. Saknaden till alla där hemma är så sjukt stor. Men saknaden av detta land när jag lämnar kommer också vara stor, men tur nog drar familjen strået längre denna gång. 

Satt och pratade med Ema om detta för någon dag sedan. Kommer gråta sönder när jag måste säga hejdå till henne. Trodde aldrig man kunde bli så bra vänner på så kort tid. Att få jobba med två underbara vänner varje dag är underbart det går aldrig en dag utan att man skrattar. Förresten har jag glömt och berätta om våra två nya svenska vänner som kommit hit. Louise och Anna alltid nice att lära känna nya människor. När man är här ute blir man bra kompisar snabbt. 

En av de bästa bilderna haha vi är ute på vattenrunda och klart man måste ta lite bilder. 


Och här har vi en av toppen av toppen av vänner. 


På återseende imorgon ska vi nog valla kor igen.

Ni får ha en bra dag hemma och jobba lugnt snart är jag tillbaka i Sverige.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hampus:


Svar: ❤️
Jennifer Johansson

2:a kommentar, skriven , av Sara:

Jag blir så glad när jag läser om allt Ni gör och hur nöjd Du är, men Du ska veta: att vi längtar också!❤️

Svar: Snart hemma ❤️
Jennifer Johansson

Kommentera inlägget här :