Uppdatering från andra sidan jorden

publicerat i Allmänt;
Då lillasystern inte har någon fungerande täckning på nuvarande ställe så får jag hoppa in som assisterande skribent. Så det är alltså jag, storasystern, som skriver detta men utifrån hennes perspektiv.
// Jossan
 
Tisdagen den 19/4
 
Vi anlände till Roma vid kl 20 på kvällen efter att ha spenderat 26 timmar på resande fot. Efter lite uträkningar kom vi fram till att vi spenderat nästan 24 timmar bara på bussen, då vi fick byta buss i Brisbane. När vi väl var framme i Roma väntade vi på "M", frun i familjen vi ska jobba hos. Fy vad nervösa vi var när vi satt på busshållplatsen, tror även busschauffören undrade vad vi gjorde där, för han frågade oss om vi var okej och om vi visste vart vi skulle. Men lättnaden följde när "M" kom och hämtade oss, för hon var så snäll!
Vi åkte direkt till gården som ligger ca 1,5 timmes bilresa från Roma. När vi väl kom fram var det kolsvart ute och klockan måste ha paserat kvart över tio. Vi hoppade ur bilen och följde med "M" in i "vårt hus". De har två stugor här på gården, en för killar och en för tjejer. Jag och Matilda delar rum, vilket är väldigt skönt. Det bor en till tjej här i huset och om tre veckor kommer det ytterligare en, så då blir det fullt här i stugan.
Första dagen fick vi städa massor och så har jag kört hjullastare, men det får jag berätta mer om senare när det inte går via en sekreterare ;) Men jag måste tillägga att frukosten vart helt klart höjdpunkten, grillad köttbit med toast och ägg, slå den om du kan!
Nytt simkort ska införskaffas så jag har täckning på mobilen, kan vara bra att kunna kontakta omvärlden ibland ;)
Bye for now! ♥

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hampus:

Tack för att du spökskriver Jossan! Skönt att höra att hon lever, mår bra och HAR det bra! :) <3

2:a kommentar, skriven , av M:

Skönt att ni har kommit fram och att det känns bra! Ser fram emot inlägg om hjullastaren och hur det gick.
Hälsar den riktiga M från Sverige <3

Kommentera inlägget här :