Hej från farmen :)

publicerat i Allmänt;
Nu har jag äntligen köpt mig ett nytt simkort som fungerar här ute på farmen. 
 
Som min underbara syster skrev har jag kommit fram till farmen och det känns verkligen så bra. Alla är så snälla och hjälpsamma. Sen vi kom hit har vi hunnit med väldigt många olika saker. Vi har lagat mat och bakat massor. Så har ni några bra recept på enklare god mat man kan göra till 12 pers så är jag öppen för förslag. 
 
Detta är så annorlunda mot vad vi har sett av Australien. Vi har bara sett kusten och de är så sjukt fint när man kommer längre in i landet. Nu är vi i det "riktiga" Australien som man ser på filmer. Sand överallt, damm i mängder och mygg till miljarder. 
 

Här har vi vägen ut från det stora huset. Vid staketet där framme går man till vänster ca 5 minuter så kommer man till mitt och Matildas hus. Vi bor nere vid verkstan, eller ja, där de förvarar alla maskiner, haha ser så roligt ut. 
 
Den 22/4 började vi dagen med att mata kalvarna, de är så söta. Sen bakade vi kakor till "smoka" som är 10 kaffe. Tog några gånger innan vi fattade va de sa. Första gången när "M" sa att vi skulle upp och ta en smoka tänkte jag "men du kan ju röka här nere det gör alla de andra" 
 
Efter det städade vi ur någon kvarn men har inte full koll på vad det vad för korn som maldes i den men vi städade den och gjorde den som ny. Sen var klockan lite efter ett och det är dags för lunch. Här äter de i alla fall inte någon tonfisk, men däremot smörgås med "julskinka" på nötkött. Det är tur jag och Matilda står för middagarna annars hade vi tröttnat på nötkött. 
 
Denna dagen blir dock lite sämre än de andra dagarna. Vi skulle följa med och se vilken runda de tränar hundarna på. För varje dag tar de ut hundarna, de har fem stycken, på en springtur. Men de är bara hundarna som springer för vi åker fyrhjuling. När jag gick upp på fyrhjulingen och skulle rätta till mig trycker jag ifrån och pang säger det så har knät ploppat ur led. Inte vad jag förväntade mig av att hoppa upp på en fyrhjuling. Men fick själv tillbaka knäskålen där den ska vara. Allt går bara man vill. Det blev därför ingen kvällsrunda runt farmen men den får vi ta någon annan dag. Vi ska ju vara här på gården några veckor till, för om allt går bra kommer vi sluta jobba här i slutet av maj. 
 
Har hunnit ta några bilder påväg tillbaka till vårt hus. 
Såg två kängurus hoppa omkring innan, de är så fina djur. 
 
Nu ska vi fortsätta lyssna på vår bok och bara ha det gött 😘

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunilla:

Det är så härligt att höra om allt fantastiskt, roligt, vackert ni är med om. Mindre roligt om kvaddade knän och små elaka djur.... Var rädda om er! Kram kram

Kommentera inlägget här :